Konvokesyen Siti Sarah

|



Dua minggu lalu, anak sulung saya yang baru berusia 4 tahun merapati seraya berkata,

Anak: Ayah, kakak nak konvo minggu depan.
Saya: Iye. Baguslah, lepas tu boleh start kerja.
Anak: (senyum)..

Sedar tidak sedar sudah setahun Siti Sarah saya hantar ke tadika. Lantas ia membuat saya menerawang merentas waktu silam. Zaman muda di bangku pengajian. Konvokesyen merupakan sesuatu yang indah. Pengiktirafan setelah bertungkus lumus manadah ilmu beberapa ketika untuk selembar sijil. Sijil yang di jaja ke sana sini untuk posisi kerjaya.

Anak saya cukup gembira menanti hari konvokesyennya (yang sebenarnya Hari Kecemerlangan & Penghargaan). Setiap hari dia akan bercerita membayangkan hari bahagia itu. Tanpa jemu dan penuh yakin. Tanggal 31 Oktober 2010, maka hari kejadian pun berlaku.



Persembahan Dikir Barat


Persembahan Nasyid



Menerima sijil 'konvo' dari Pengasas Tadika, En Fadhlur Rahman


Secara keseluruhan, saya dan isteri amat berpuas hati menghantar anak saya ke Tadika ini. Tiada masalah berbanding tadika lain yang sering saya dengar rungutannya dari rakan sepejabat lain.

Keesokkan harinya seperti biasa kami menghantar Sarah ke tadika. Sewaktu menjemput pulang selepas tamat kelas,

Cikgu: Minggu depan ada test.
Ibu Sarah: Iye ke.
Saya: Hai, dah 'konvo' masih ada test? (dalam hati)


0 comments:

Post a Comment

 

©2009 -izan izwan bercereka- | Template Blue by TNB